O campanie SMS reprezintă trimiterea unui mesaj text către un grup mare de destinatari, de obicei în scopuri de marketing. Cele mai populare mesaje sunt cele de vânzări, respectiv, cele care oferă reduceri pentru anumite produse sau servicii. Campaniile prin SMS sunt o strategie extrem de puternică pentru a furniza informații esențiale oamenilor și funcționează cel mai bine în combinație cu alte canale de marketing, cum ar fi e-mailul sau reclamele online.

Toată lumea are un telefon mobil în zilele noastre și, pe tot parcursul zilei, îl verificăm în mod regulat. Sunt șanse ca orice afacere să își găsească publicul prin intermediul acestui mijloc de marketing. SMSAdvert oferă această funcționalitate de a face campanii prin SMS, cât și accesul la o bază de date cu potențiali clienți. Cu un serviciu util și performant, campania SMS este ușor de configurat și trimis.

În continuarea articolului, vom afla ce probleme rezolvă campaniile de SMS, de ce se dovedesc a fi un canal de marketing multifuncțional și ce rezultate vei obține dacă te decizi să te ocupi de campania ta de SMS cu SMSAdvert.


De ce sunt importante campaniile prin SMS?

Rată de deschidere extraordinară
Campaniile SMS ating o rată de deschidere remarcabilă de 98% și o rată de răspuns de 45%.

Îndeamnă și determină clienții către acțiune
Mesajele SMS sunt utile deoarece creează un sentiment de urgență. Cu alte cuvinte, campaniile prin SMS informează oamenii despre un timp limitat de acțiune, iar dacă cineva dorește să profite de ofertă, ar trebui să se grăbească. Nu există niciun alt canal de marketing care să creeze un sentiment de urgență atât de puternic, încât mulți să decidă să acționeze rapid.

Ușor și instant
Un SMS simplu este ceva standard, în timp ce e-mailurile de marketing bine concepute folosesc HTML, așa că SMS-urile necesită doar câteva momente pentru a fi create. În plus, rezultatele semnificative sunt obținute mult mai rapid, deoarece 95% din toate textele sunt citite în 3 minute de la trimitere.

Multifuncțional
De dorit pentru orice afacere. Marketingul prin SMS deschide un câmp vast de oportunități pentru tot felul de companii. Campaniile prin SMS informează despre noi produse, servicii, atrag clienții cu vânzări și oferte exclusive. De asemenea, poate furniza actualizări și notificări sau pot reaminti despre întâlniri. În plus, o campanie de SMS poate fi folosită pentru a raporta unele știri relevante sau pentru asistență și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți.

Se îmbină perfect cu alte canale de marketing
Știați că o campanie de SMS poate îmbunătăți rezultatele unei campanii de email marketing? Puteți trimite SMS-uri pentru a „prinde din urmă” acele persoane care nu v-au deschis niciodată e-mailul. Deci, gândiți-vă la utilizarea unei campanii de SMS în mod strategic și sprijiniți-o cu eforturile altor canale de marketing.

Pentru a ne asigura că aveți toate informațiile necesare pentru a pune la care o campanie de marketing, vom trece la o mică parte de practică.

Cum se creează o campanie SMS?

Importați-vă numerele de telefon
După ce v-ați înregistrat pe SMSAdvert, puteți importa numerele de telefon, adăugându-le în timp ce creați un grup nou de corespondență (adăugați-le într-o categorie, de ex. „AbonatiSMS”). Rețineți că nu aveți neapărat nevoie de adrese de e-mail, puteți completa doar categoria „AbonatiSMS”. În plus, numerele de telefon pot fi adăugate manual sau importate din fișiere (csv, .xls, .xlsx, .ods).

Trimite o campanie prin SMS
Acum, pe măsură ce ați creat o listă de corespondență care conține numere de telefon, mergeți mai departe și lansați o campanie de SMS-uri. Doar urmați aceste sfaturi și veți ajunge experți în marketingul prin SMS destul de curând.

Instrumente de campanie prin sms

Segmentarea
Este posibil (și recomandat) să utilizați segmentarea în campaniile de marketing prin SMS. Puteți selecta variabilele necesare, cum ar fi sexul, țara, vârsta, cu condiția să aveți aceste informații în lista dvs. de abonați. Pentru a satisface simultan așteptările diferitelor persoane, puteți personaliza mesajele în funcție de aceste variabile.

Campanii programate
Există două moduri de a trimite campanii de SMS: puteți trimite SMS-uri imediat după ce ați creat o campanie, sau puteți seta ora exactă când să trimiteți. De exemplu, dacă știți că ora 14:00 este cea mai bună oră pentru ca publicul dvs. să primească un SMS de la dvs., setați ora 14:00 și campania va fi lansată automat chiar atunci.

Idei de campanii SMS

În această secțiune, vom împărtăși idei eficiente de campanii SMS, care vă vor ajuta să creșteți rentabilitatea investiției și fidelizarea clienților. Deoarece smartphone-ul unui client este un canal de comunicare privat, vă recomandăm să alegeți mai multe idei care se potrivesc cel mai bine afacerii dvs. în loc să trimiteți toate tipurile de campanii.

Trimite oferte exclusive
Oamenii sunt reticenți în a-și împărtăși numerele de telefon, așa că ar trebui să-i motivezi bine să facă acest lucru. Oferă-le un cod promoțional limitat în timp pentru a obține o reducere de 15% la magazinul tău. Asigurați-vă că această ofertă este unică - numai pentru abonații SMS. În caz contrar, clientul tău se va simți înșelat. Pentru a crește vânzările, monitorizează preferințele clienților tăi și oferă-le o reducere pentru produsele lor preferate.

Promovați oferte de sezon și de vacanță
Sărbătorile sunt o șansă grozavă de a crește vânzările, deoarece oamenii caută cele mai bune cadouri pentru cei mai dragi oameni. Campaniile sezoniere sunt deosebit de tentante pentru clienți, deoarece sunt asociate cu reduceri uriașe. Deci, aceasta este șansa ta de a fi la locul potrivit la momentul potrivit cu ofertele tale speciale.

Trimiteți memento-uri
Dacă oferiți servicii medicale, de înfrumusețare, de reparații sau lucrați în domeniul restaurantelor, memento- urile sunt potrivite pentru dvs. Ele vă vor ajuta să informați clienții despre viitorul aranjament, astfel încât să evitați neînțelegerile în ceea ce privește data sau ora. De asemenea, puteți lăsa clienții să-și reprogrameze întâlnirea. Cu acest SMS, puteți construi reținerea clienților.

Furnizați oferte personalizate
Acest tip de mesaj permite marketerilor să fidelizeze clienții. Ofertele personalizate sunt trimise dacă un utilizator a adăugat un articol în coșul de cumpărături și nu a cumpărat; dacă produsul lor preferat este din nou în stoc; să-și sărbătorească ziua de naștere cu o reducere exclusivă sau un cadou; să le reamintească clienților punctele pe care le-au adunat și să le ofere să le schimbe cu ceva valoros.

Informați abonații despre o nouă colecție sau lansarea unui produs
Clienții tăi fideli sunt fanii mărcii tale. Acești oameni așteaptă cu siguranță noile tale produse și colecții. Lasă-i să fie primii care știu despre sosirea ta.

Trimiteți SMS-uri tranzacționale
Cu ajutorul mesajelor text tranzacționale, puteți informa clienții că comanda lor este confirmată, le puteți informa despre starea comenzii și le puteți notifica despre livrare. De asemenea, puteți adăuga un link pentru a urmări expedierea. Astfel de mesaje contribuie la construirea fidelizării clienților.

Încurajați clienții să se alăture mărcii dvs. pe rețelele sociale
Pentru a vă crește gradul de extindere, le puteți spune abonaților că aveți profiluri pe rețelele sociale. Pentru a părea convingător, explicați de ce ar trebui să se alăture comunității dvs. Puteți folosi rețelele sociale pentru a împărtăși știri despre compania dvs., pentru a colecta feedback și recenzii sau pentru a afișa conținut din culise.

Cereți feedback
Puteți trimite un SMS la o săptămână după achiziție pentru a colecta mărturiile clienților. Puteți spune pur și simplu că sunteți interesat de experiența clienților și le cereți să răspundă la câteva întrebări. Furnizați un link către un sondaj. Răspunsurile lor vă vor ajuta să vă îmbunătățiți produsul și calitatea serviciului.

Cu SMSAdvert poți trimite orice tip de campanie SMS. Cu cât trimiteți mai multe mesaje, cu atât prețul este mai mic. Consultați prețurile pachetelor de SMS aici.

Cele mai bune practici și sfaturi pentru campania dvs. de SMS

Permiteți publicului să se înscrie
Cel mai respectuos și de încredere mod de a construi o relație bună cu publicul dvs. este să le oferiți șansa de a se înscrie. Poate că ați adunat deja numere de telefon folosind un formular de abonare, dar dacă abonații dvs. nu se așteaptă să primească SMS-uri de la dvs., s-ar putea să fie iritați. A întreba oamenii dacă vor mesaje de la tine este un gest de politețe. O listă de corespondență înscrisă este cea mai valoroasă audiență pentru comunicare.

Găsiți momentul potrivit
Momentul greșit pentru a trimite un SMS este atunci când oamenii fac naveta către și de la locul de muncă. Este între orele 7-10 și 16-19. Și mai indicat este să nu-ți trezești clienții noaptea: este nepoliticos și duce la dezabonări. Orice alt moment al zilei este indicat, deoarece oamenii își verifică dispozitivele mobile de multe ori pe parcursul unei zilei. Acesta este motivul pentru care 95% din SMS-uri sunt deschise în 3 minute, vă amintiți?

Realizați o copie inteligentă și țintită
Pentru a ajunge la contactele dvs., fiecare SMS trebuie să aibă o structură specifică pentru a fi cât mai eficient posibil. Pune oferta la începutul mesajului și continuă cu un îndemn la acțiune (Call-to-action). Oamenii sunt ocupați, așa că puneți-vă cărțile pe masă chiar acum.

Veniți cu oferte valoroase pentru publicul dvs.
Nu este nimic complex aici. Dacă mesajul este irelevant, este plictisitor. Dacă este plictisitor, este enervant. Nimănui nu-i place să fie enervat, așa că asigură-te că faci propunerea potrivită persoanelor potrivite.

Oferiți numai oferte exclusive
Vedeți, dacă utilizatorii de telefonie mobilă primesc aceleași promoții prin e-mail sau pe site-ul web, mesajele mobile nu au sens din punctul de vedere al consumatorilor. Campaniile prin SMS trebuie să difere de propunerile din alte părți. Oferiți oamenilor ceva în plus și sunt șanse să obțineți profituri în exces.

Adăugați un element cu sensibilitate la factorul timp
Clienții dvs. vor aloca timp pentru a profita de propunerea dvs. dacă demonstrați că este suficient de utilă. Încurajează-i cu o reducere bună, care expiră în curând. Acest lucru le va activa interesul.

Segmentați SMS-urile după locație
Profită de datele geografice, dacă ai adunat astfel de detalii. Adaptat persoanelor potrivite, propunerea trimisă prin mesaj va fi văzută ca și o mișcare de geniu. Nu uitați să le spuneți unde anume ar trebui să meargă pentru a lua ceea ce este al lor. Nu contează dacă este un magazin offline sau un magazine/platformă online.

Puneți un îndemn la acțiune (CTA) puternic în SMS-ul dvs.
Clienții sunt mai implicați atunci când primesc un îndemn direct și clar la acțiune. Poate fi o condiție specială, care permite clienților să încheie o afacere la magazin. De exemplu, cereți-le să arate SMS-ul unui angajat pentru a-l oficializa, vă va crește șansele de succes.

Personalizați-vă campania SMS
La fel ca și în campaniile de email marketing, personalizarea îmbunătățește ratele de conversie ale campaniilor de SMS. Dacă aveți aceste date în baza dvs. de clienți, de ce să nu le folosiți?

Exemple de campanii SMS

Campaniile SMS pot fi folosite în mai multe scopuri. Să luăm în considerare câteva dintre ele:

Campanie prin SMS pentru a oferi reduceri limitate în timp:

Campanie SMS ca mesaj de confirmare:

Campanie SMS ca invitație: