Utilizarea dispozitivelor mobile a cunoscut o creștere constantă în ultimii ani, iar această tendință pare să nu se oprească nici in viitor: se prognozează că aproape 72% din populația lumii va folosi un smartphone pentru a accesa internetul până în anul 2025.

Acest lucru reprezintă oportunități uriașe pentru marketerii din întreaga lume, care pot, prin instrumentele și strategiile potrivite, să valorifice puterea marketingului mobil pentru a atrage atenția publicului, pentru a întâlni clienții acolo unde se simt ei confortabil și pentru a-și extinde afacerile.

În acest articol, vom afla ce este marketingul mobil și care sunt strategiile cheie de marketing mobil pe care le puteți utiliza în beneficiul afacerii dvs.

Ce este Marketingul Mobil?

Marketingul mobil este orice strategie promoțională care ajunge la clienții săi pe dispozitivele lor mobile, cum ar fi tablete și smartphone-uri. Specialiștii în marketing pe mobil utilizează puterea tehnologiei moderne pentru a ajunge la clienții lor cu cele mai relevante și direcționate oferte promoționale din platforma cea mai convenabilă pentru ei.

Strategiile de marketing pe mobil includ marketingul prin SMS și MMS, geotargeting, aplicații, pentru a numi câteva. În funcție de campanie, poate viza publicul atât prin preferințele lor cât și prin locația lor.

Este o modalitate accesibilă pentru companii de a-și atinge publicul pe dispozitive pe care clienții le folosesc adesea și de a obține majoritatea informațiilor lor și, dacă sunt implementate corect, vă pot ajuta să îmbunătățiți ratele de conversie și să creșteți vânzările.

Cele mai bune 6 strategii de marketing mobil pentru creșterea afacerii dvs

1. SMS Marketing

Cunoscut și ca marketing prin text sau marketing prin mesaje text, marketingul prin SMS există de ceva timp. Și pentru că 98% dintre oameni își deschid și citesc mesajele text, marketingul prin SMS este, de asemenea, o strategie de marketing care funcționează. Este o modalitate eficientă de a ajunge la clienții dvs. direct prin mesajele text cu anunțuri de vânzare, coduri de cupoane și alte oferte promoționale de care ar putea fi interesați.

Ca și în cazul oricărei alte tactici de marketing, aveți nevoie de o strategie clară și care produce rezultate. Iată câteva lucruri de reținut pentru a maximiza rezultatele de marketing prin SMS:

  • Amintiți-vă că marketingul prin SMS este o strategie bazată pe permisiuni și că nu puteți trimite mesaje texte oricui;
  • Cunoaște-ți clienții, înțelege ofertele și ofertele de care sunt interesați, ceea ce vor să audă de la tine, pentru a îmbunătăți experiența clientului;
  • Formulează-ți mesajul în 160 de caractere;
  • Includeți un îndemn la acțiune;
  • Utilizați instrumente pentru a măsura rezultatele campaniei dvs.

O strategie de campanie SMS bine gândită poate fi o parte cheie a eforturilor dvs. de a crește vânzările. Cu toate acestea, evitați să-l utilizați prea des pentru a nu da impresia de spam. Folosiți această strategie numai pentru cele mai importante campanii.

2. E-commerce prin rețele sociale

Pe măsură ce cumpărăturile online cresc, platformele de socializare precum aplicația Facebook au introdus instrumente care permit clienților să cumpere direct în aplicație. Și pe măsură ce aceste instrumente de e-commerce social media cresc și se îmbunătățesc, devine clar că sunt aici pentru a rămâne. Începând cu 2020, 43% dintre utilizatorii de internet din SUA au cumpărat ceva online printr-o aplicație de socializare, iar numărul continuă să crească.

Deci, cum funcționează story-urile de pe rețelele sociale? Aplicațiile precum Facebook și Instagram vă permit să creați un „magazin” direct pe pagina dvs., cu lista produselor oferite, prețul acestora, detalii, recenzii și altele. Oamenii pot vizita magazinul dvs., pot verifica produsele, le pot adăuga la cardurile lor și le pot achiziționa la punctul de plată fără a părăsi aplicația. Pe Instagram, postările care pot fi cumpărate sunt adăugate și la fluxul principal. Iată cum unele afaceri integrează postările care pot fi afisate si grupate în prim planul paginii de Instagram:

Utilizarea acestei strategii de marketing mobil este o modalitate excelentă de a crește vânzările. Cu toate acestea, rețineți că afacerea dvs. trebuie să aibă deja o prezență pe rețelele sociale.

3. Marketing bazat pe locație

Marketingul bazat pe locație este o altă strategie eficientă de marketing pe mobil, care poate fi benefică în special pentru întreprinderile mici sau brandurile care oferă servicii locale. Folosind instrumente precum geotargeting sau geofencing pentru a trimite oferte localizate și direcționate către utilizatorii de smartphone-uri.

Marketingul de proximitate este o formă de marketing bazat pe locație. Vă permite să detectați persoanele care utilizează semnale cu rază scurtă de acțiune care sunt situate în apropierea dvs. și să le trimiteți ofertele dvs. promoționale. Semnalizarea, de exemplu, este o strategie care utilizează Bluetooth în acest scop.

4. Website si continut mobile-friendly

Cel mai mare motor de căutare din lume, Google, a trecut la indexarea paginilor mobile-friendly în 2020. Aceasta înseamnă că mărcile nu își mai permit să construiască un site web doar pentru desktop și să treaca dispozitivele mobile ca pe plan secundar.

Asigurandu-vă că site-ul dvs. este compatibil cu dispozitivele mobile este acum un pas crucial către succesul mărcii dvs. Cu toate acestea, nu este doar o preferință a clienților: există multe alte motive pentru care ar trebui să luați in considerare și dispozitivele mobile atunci când vă creați site-ul web. Aici sunt câteva dintre considerente:

  • Site-urile compatibile cu dispozitivele mobile se clasează mai bine -  Google știe că oamenii sunt online în cea mai mare parte pe dispozitivele lor mobile, deci acordă prioritate site-urilor și conținutului pentru dispozitive mobile pentru a se asigura că oferă cele mai satisfăcătoare rezultate.
  • Optimizarea conținutului și a site-ului dvs. web va asigura mai mult trafic, deoarece site-ul dvs. se va clasa mai bine în rezultatele căutării. Vă puteți conecta cu publicul mai ușor - De regulă, site-urile web optimizate pentru mobil permit clienților să se conecteze mai ușor cu compania, cu doar una sau două atingeri.
  • Rămâneți în concurență - mărcile înțeleg importanța de a fi compatibile cu dispozitivele mobile, deci există șanse mari ca concurența dvs. să treacă mai întâi pe dispozitivele mobile. Pentru a vă asigura că rămâneți competitiv, site-ul dvs. web ar trebui, de asemenea, să fie optimizat pentru mobil.

Întrucât mai mult de jumătate dintre oameni navighează pe Internet folosind dispozitivele lor mobile, a avea un site web adecvat pentru mobil este o modalitate de lucru pentru a asigura o experiență plăcută clienților pentru publicul țintă și pentru a vă asigura că aceștia vor reveni.

5. Asistență în aplicație

Experiența clienților este și a fost întotdeauna unul dintre pilonii succesului mărcii dvs. Modul în care interacționați cu clienții dvs. are puterea de a vă crea sau a distruge afacerea. Într-o lume în care toată lumea este conectată, este crucial ca mărcile să își poată întâlni clienții și să se conecteze cu aceștia oriunde le este convenabil. Folosirea asistenței în aplicație vă ajută afacerea să se apropie cu un pas de acest obiectiv.

Asistența în aplicație este serviciul de asistență oferit chiar în aplicațiile afacerilor, fără ca clienții să fie nevoiți să părăsească aplicația și să utilizeze un alt mijloc de comunicare. Pe măsură ce AI Chatbots devin din ce în ce mai frecvente și tehnologia se îmbunătățește, asistența în aplicație se transformă într-una dintre cele mai accesibile modalități de asistență pentru clienți. Acestea asigură asistență 24/7 chiar în aplicație, ceea ce face mai ușor pentru clienți soluționarea problemelor lor. Acest lucru, la rândul său, contribuie la satisfacția clienților și stabilește încredere față de brand.

6. Conținutul video pe mobil

Printre numeroasele tendințe care au apărut recent, videoclipul este unul dintre cele mai proeminente. Conținutul video a înregistrat o creștere incredibilă și, în prezent, 60% dintre companii utilizează videoclipuri în scopuri de marketing. Pe măsură ce consumul de conținut video crește, este sigur să spunem că videoclipurile vor domina lumea digitală.

Această creștere a consumului de videoclipuri și faptul că lumea devine mobilă a dus la creșterea videoclipurilor mobile: 98% dintre milenii care dețin smartphone-uri declară că vizionează zilnic videoclipuri pe smartphone-ul lor.

Acest lucru prezintă oportunități vaste pentru marketerii de marcă. Iată câteva lucruri de reținut atunci când creați un videoclip:

  • Mărcile nu mai pot permite oamenilor să se gândească la ecranul mobil ca la „al doilea ecran”. Ori de câte ori creați un videoclip, acesta ar trebui optimizat pentru mobil: fonturi mai mari, grafică mai vibrantă. Dacă încorporați videoclipuri de pe YouTube sau alte platforme de găzduire pe site-ul dvs. web, asigurați-vă că creați o miniatură YouTube optimizată pentru mobil, care să fie clară și lizibilă.
  • Păstrați-le videoclipurile scurte - Mai ales dacă creați videoclipuri pentru canalele de socializare, încercați să vă păstrați videoclipurile cât mai scurt posibil. Oamenii devin nerăbdători și se obișnuiesc cu satisfacția instantanee, astfel încât un videoclip de 10 minute cu o introducere lungă și lentă nu este cea mai bună alegere pentru mobil. Nu spuneți trei cuvinte dacă puteți spune două cuvinte.
  • Asigurați-vă că videoclipurile se încărcă rapid - Revenind la satisfacția instantanee: videoclipurile dvs. ar trebui să aibă un timp de încărcare scurt. Asigurați-vă că platforma pe care vă găzduiți videoclipul are un player optimizat pentru mobil, astfel încât videoclipul să nu se încarce prea mult.

Videoclipul este o strategie de marketing testată și care funcționează. Și astăzi, este mai accesibil ca niciodată. Instrumente precum producătorii de videoclipuri online vă permit să creați și să editați cu ușurință videoclipuri în câteva minute, fără a fi nevoie să treceți printr-un proces costisitor de fotografiere.

Concluzie

Întrucât oamenii petrec tot mai mult timp pe dispozitivele mobile, marketingul mobil este o strategie pe care nu vă puteți permite să o pierdeți. Este o modalitate de lucru de a ajunge la clienții dvs. prin canalele potrivite cu o ofertă relevantă.

Implementarea strategiilor discutate mai sus vă va ajuta să vă promovați marca, să conduceți trafic către site-ul dvs. web și să creșteți vânzările. Petreceți ceva timp pentru a dezvolta o strategie de marketing bine gândită și clară pentru a vă asigura succesul următoarei campanii de marketing. Mult noroc!