Bulk SMS-ul este unul dintre cele mai eficiente canale de comunicare disponibile pentru marketing. În ciuda faptului că are peste 25 de ani și este incredibil de simplu, SMS-urile în bloc vor rămâne probabil o forță majoră în comunicarea cu clienții în viitorul apropiat.

Deși există o mulțime de informații disponibile pe internet despre bulk sms-uri, dorim prin acest articol sa le aducem într-un singur loc și cât mai pe înțelesul tuturor.


Ce este Bulk SMS-ul sau SMS-ul în bloc?

Bulk SMS-ul este pur și simplu un termen general care se referă la un SMS care este trimis mai multor persoane în același timp.

Campaniile SMS bulk sunt de obicei trimise folosind o platformă SMS web, dar pot fi trimise și printr-un API SMS. Un utilizator pur și simplu se conectează folosind contul său de unde își încarcă numerele de telefon, își compune mesajul și setează data și ora la care sa înceapă trimiterea campaniei sale.

Unitățile SMS pentru trimiterea campaniilor sunt achiziționate de la furnizorul de SMS, care oferă de obicei reduceri pentru cantități mai mari de unități SMS achiziționate.

Bulk SMS se referă la trimiterea de tip SMS marketing, și nu la alerte sau notificări prin SMS. De exemplu, mementourile de întâlniri care se adresează mai multor destinatari nu vor fi denumite ca o campanie Bulk SMS. O ofertă trimisă prin SMS clienților unui restaurant local de pizza, ar intra cu siguranță sub termenul bulk SMS.

Care este diferența dintre Bulk SMS și API SMS sau SMS Gateway?

Campaniile Bulk SMS sau SMS în bloc, cum mai sunt ele denumite, sunt trimise în mod normal dintr-o platformă web dedicată SMS, în timp ce SMS-urile trimise prin intermediul unui API SMS sunt trimise printr-o integrare cu un software separat.

De exemplu, majoritatea dintre noi primim memento-uri pentru anumite evenimente prin SMS, pentru programările medicului dentist, pentru curier, etc. Acestea sunt trimise automat de către o aplicație la o oră stabilită cu mult înainte de data la care evenimentul are loc. Nimeni nu s-a conectat la o platformă de bulk SMS și a trimis manual mementourile.

Campaniile de bulk SMS, de obicei sunt trimise pentru campaniile de marketing, iar SMS-urile trimise prin SMS API sau SMS Gateway sunt, de obicei, SMS-uri non-marketing, denumite generic „tranzacționale”.

Care sunt principalele diferențe între companiile de Bulk SMS și la ce ar trebui să mă uit atunci când aleg un furnizor?

Din fericire, industria SMS-urilor pentru afaceri este destul de bine dezvoltată. Există însă câteva lucruri pe care ar trebui să le verificați înainte de a vă înscrie pe o platforma de bulk SMS.

  1. Folosesc rute gri de bulk SMS?
    Rutele gri sunt niște rute alternative care nu pot fi de încredere, prin aceste rute multe mesaje nu ajung la destinatari. Asigurați-vă că platforma de SMS pe care o alegeți utilizează conexiuni directe la rețea de nivelul 1, asta înseamnă că veți obține cea mai rapidă și mai sigură livrare bulk SMS.

  2. Unitățile SMS expiră?
    Un număr surprinzător de companii vă vor elimina unitățile SMS dacă nu sunt utilizate. Aceste informații sunt adesea îngropate în termeni și condiții, deci este posibil să nu fie imediat evidente.

  3. Prețurile per SMS se schimba?
    Există încă o mulțime de companii de bulk SMS care își fac prețurile confuze. Mulți au un cost pe SMS atrăgător pentru un client nou și apoi prețurile cresc dramatic de îndată ce efectuați a doua achiziție. Un alt domeniu de confuzie este în utilizarea „unităților SMS”.
    Unii furnizori de SMS-uri estimează o rată redusă pentru fiecare unitate SMS și apoi descoperiți că pentru a trimite un SMS în țara aleasă, veți utiliza mai multe unități SMS. Asigurați-vă că știți exact câte unități SMS vor fi utilizate pentru a trimite un SMS. Dacă trimiteți SMS-uri la nivel internațional, verificați cu atenție prețurile. Uneori, tariful local pe SMS este rezonabil, dar trimiterea internațională costă o avere.

  4. Asistență și suport
    La ce asistență va puteți aștepta cu adevărat de la furnizorul dvs. de bulk SMS. Este important să știi. Nimeni nu vrea să aștepte ore în șir pentru un răspuns la o întrebare simplă. Cum este documentația? Ar trebui să fie clară, concisă și ușor de înțeles de către oamenii non-tehnici.

Lucruri de verificat înainte de a trimite o campania de Bulk SMS

  1. Lungimea mesajului
    Un text standard are 160 de caractere, inclusiv spații. Dacă textul dvs. depășește numărul de caractere, atunci veți fi taxat cu mai mult de un SMS. (rețineți, de asemenea, că instrucțiunile de renunțare vor folosi 25 - 30 de caractere.)

  2. Trimiteți și colegilor un test
    Asigurați-vă că vă trimiteți întotdeauna textul și câtorva colegi înainte de a trimite campania dvs. de bulk SMS la toata lista.
    Verificați dacă link-urile sunt corecte și pagina de destinație funcționează corect pe toate telefoanele.
    Asigurați-vă că ați conectat pagina de destinație la Google Analytics sau la oricare pachet de analiză pe care îl utilizați.

  3. Este compatibilă campania dvs. bulk SMS cu GDPR?
    Aveți consimțământul necesar de la persoanele pe care le vizați? Puteti dovedi asta? Ați inclus o strategie de dezabonare în SMS care este clară și ușor de utilizat? Manipulați datele într-un mod responsabil și protector? Este mult mai bine să vă asigurați că aveți toate acestea aspecte acoperite în avans.

Mesajul de bulk SMS marketing perfect

Construirea unui mesaj SMS corect în doar 160 de caractere este o provocare. Este o cantitate mică de informație în care trebuie să se îndeplinească următoarele:

  1. Atrageți atenția cititorului
  2. Indicați clar de la cine este mesajul
  3. Faceți-le o ofertă atrăgătoare
  4. Oferiți un îndemn clar și ușor la acțiune
  5. Oferiți posibilitatea de renunțare la mesaje

Dacă toate acestea pot fi realizate cu un anumit farmec și puțin umor, cu atât mai bine.

5 greșeli de marketing prin bulk SMS de evitat

Marketingul prin bulk SMS este mai popular acum ca niciodată. În ciuda creșterii noilor canale, cum ar fi mesageria RCS, nimic nu poate depăși capacitatea de răspuns a mesajelor SMS. Compania britanică de cercetare Mobile Squared dezvăluie că anul trecut au fost trimise la nivel global 1,67 trilioane de mesaje SMS de afaceri. Se așteaptă ca acest număr să crească la 2,8 trilioane până în 2022. Aceasta reprezintă o creștere de 68% a SMS-urilor pentru consumatori pe o perioadă de 4 ani.

În ciuda creșterii continue a bulk SMS-urilor, există încă unele greșeli foarte simple pe care companiile le fac cu campaniile lor.

  1. Nu oferiți posibilitatea dezabonării
    Aceasta este una dintre cele mai frecvente greșeli, GDPR prevede în mod explicit că aveți nevoie să oferiți posibilitatea dezabonării atât la prima colectare a datelor, cât și la fiecare mesaj ulterior.

  2. Greșeala de a nu face pagina web de destinație prietenoasă pentru telefonul mobil
    Majoritatea mesajelor de bulk SMS conțin un link, invitând clientul să facă click pe un site web unde poate răspunde la o ofertă. În mod surprinzător, multe campanii nu reușesc să utilizeze o pagină de destinație optimizată pentru telefonul mobil, ceea ce face ca experiența de utilizare să fie neplăcută.

  3. Trimiteți un text confuz
    Cu doar 160 de caractere, este tentant să încerci să înghesui prea multe cuvinte. Aceasta este aproape întotdeauna o greșeală. Rămâneți la o ofertă clară cu o simplă „chemare la acțiune”. Dacă îi faci pe oameni să se gândească sau îi încurci, atunci rata generală de răspuns va fi redusă.

  4. Trimiteți SMS-uri prea des
    Nimic nu îi va face pe clienții dvs. să se dezaboneze mai repede decât dacă îi stresați cu un flux mare de mesaje bulk SMS-uri. Poate părea logic să încercați să recreați succesul unei campanii anterioare trimițând SMS-urile următoare la scurt timp. Acest lucru se încheie în mod normal cu randamente diminuate și o listă din ce în ce mai mare de dezabonați. Mai puțin este cu siguranță mai mult.

Concluzie

Sperăm ca acest ghid a fost o introducere perfectă în lumea marketingului prin bulk SMS. Dacă doriți să experimentați gratuit una dintre cele mai complexe platforme de bulk SMS marketing din Romania, vă invităm să vă înregistrați aici. La înregistrare veți primi 1000 de unități bonus pentru a putea testa platforma smsadvert.ro și pentru a începe prima campanie de bulk SMS.