Secretele unei campanii de SMS marketing de succes

Statisticile arata ca 8.5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise in medie in fiecare an la nivel global. Zilnic se trimit de 22 de ori mai multe SMS-uri decat tweet-uri si de 14 ori mai multe decat mesaje pe facebook.

Avand toate aceste statistici nu este de mirare ca echipele de marketing gasesc advertising-ul prin SMS ca o arma puternica pentru a duce campaniile catre succes. In multe industrii, sms marketing-ul este principala metoda de marketing direct.

Daca deja desfasori sau te gandesti sa incepi o campanie de SMS marketing, iata cateva sfaturi extrem de utile, rezultate in urma testelor facute de echipe importante de marketing:

Simplu si scurt

Aceasta regula ar putea fi cea mai importanta dintre toate si te poate conduce la rezultate uimitoare. Majoritatea companiilor de telefonie mobila limiteaza mesajele la 160 de caractere, este foarte important ca mesajul tau sa se incadreze in aceasta limita sau cel putin prima parte a mesajului sa transmita esenta campaniei tale.

Un mesaj de exemplu ar fi: "La urmatoarea comanda aveti reducere 40%. Oferta expira in doua zile. Intra pe ebay.com".

Acest mesaj poate face minuni deoarece este drept la tinta, contine instructiuni simple, si te anunta ca oferta expira curand ceea ce indreapta clientul catre o actiune imediata. Este important totodata ca intr-o campanie de SMS marketing sa incluzi o oferta de care sa fii sigur ca ar putea fi pe placul celor mai multi destinatari.

Alege momentul potrivit

Exista doua aspecte importante legate de timp pentru o campanie de succes in SMS marketing. Intotdeauna campaniile care au un termen limita de expirare, preferabil ca acesta sa fie de maxim cateva zile, beneficiaza de un succes mai mare decat cele care contin oferte pe perioade nelimitate.

Al doilea aspect este legat de ora si ziua la care se desfasoara campania ta de SMS marketing. S-a dovedit in timp ca fiind mai eficiente campaniile desfasurate in jurul orei 10 dimineata. Campaniile desfasurate in weekend au un impact mai mic de regula. Aceste reguli se aplica in majoritatea campaniilor de SMS marketing, dar nu se aplica in toate cazurile. Testeaza ore si zile diferite, apoi evalueaza rezultatele pentru a te asigura ca desfasori campaniile tale la momentul potrivit.

Segmentarea clientilor

Foarte multa lume se plange de mesajele de marketing pe care le primesc si adesea le considera nefolositoare. Incearca sa trimiti intodeauna mesaje utile pentru clientii tai, mesajele trebuie sa fie personalizate in functie de nevoile lor. Creeaza liste diferite de contacte in functie de varsta, interese, actiuni inregistrate in site-ul, aplicatia ta. Avand in vedere ca majoritatea persoanelor folosesc deja un smartphone, asigura-te ca masori impactul campaniilor si astfel te apropii de nevoile fiecarui client.

Scurteaza link-urile

Link-urile din campaniile tale pot fi foarte lungi si nu se incadreaza in cele 160 de caractere disponibile intr-un mesaj. Foloseste servicii precum Goo.gl sau Bit.ly pentru a scurta link-urile. Un alt avantaj pe care ti-l ofera link-urile scurte este acela de a monitoriza mai usor click-urile din mesajele SMS trimise de tine, astfel vei putea vedea care este impactul campaniei tale de SMS marketing.

In concluzie

Daca gasesti echilibrul perfect intre continutul mesajului, momentul in care il trimiti si persoanele targetate pentru campania ta vei fi uimit de rezultatele pe care le poti obtine prin campania ta de SMS marketing.

Daca momentan nu folosesti nici o aplicatie / platforma pentru SMS marketing sau nu esti multumit de cea pe care deja o folosesti iti recomandam sa incerci aplicatia noastra de SMS marketing. Inregistreaza-te, e gratuit si primesti 1000 de SMS-uri bonus pentru a testa aplicatia.